totsitlyred.com

Japannese kleurteorie

Kleurteorie in Japan is oorspronklik ontwikkel wat gebaseer is rondom `n teorie van die natuurlike elemente. Kleure in Japan hou verskillende simboliese en hiërargiese betekenis wat hulle doen in die Weste, hoewel die Japannese kleur palet swaar beïnvloed Westerse kuns. Die tradisionele gebruik van kleur in Japan gesien kan word in die Japannese letterkunde soos haiku, in Japannese houtsneden en in die stof van klere soos die kimono.

feite

  • Die vyf hoofkleure in Japanese kleurteorie gekoppel is aan vyf natuurlike elemente: hout, vuur, aarde, metaal en water. Die verband hou kleure is blou (hout), rooi (vuur), geel (aarde), wit (metaal) en swart (water). Al die ander kleure is gemaak van kombinasies van hierdie elemente.

geskiedenis

  • Japannese kleur benaming is gestandaardiseer deur 600 nC deur Prince Shotooku, die eerste unifier van Japan. Dit is gebaseer rondom Chinese kleurteorie, wat oor Oos-Asië is gebruik. Chinese kleurteorie gebruik ook die vyf elemente as `n filosofiese grondslag vir kleur kombinasie. Afgesien van net `n teorie van kleur, elke element verteenwoordig ook `n geografiese rigting, hoofde, seisoen en sin. Hierdie konnotasies is ook gedra deur die kleure. In 1862, was die Japannese kleurwiel erken in die Weste, en dit is wat gebruik word deur die moderne kunstenaars om Japannese kleurteorie te interpreteer.

funksie



  • Japannese kleurteorie is sterk geassosieer met die harmonie van die natuurlike elemente. Elke kleur het `n betekenis buite sy werklike kleur. Byvoorbeeld, geel verteenwoordig die element van die aarde, die rigting van die sentrum, getrouheid en die hitte van die midsomer. Deur die gebruik van die kleure saam, kan die kunstenaar `n sekere sin op grond van die stelsel te beklemtoon.

    `N Japannese druk van die middel van die 18de eeu.

sekondêre kleure

  • In Japan, is sekondêre kleure dikwels ontwikkel na die naam van die plant van blomme hulle lyk. Die ander kleure wat die meeste gebruik word in die Japannese letterkunde sluit pers, pienk, groen, bruin en grys. Hierdie kleure het almal ook deugde en emosies wat verband hou met hulle. Pers, byvoorbeeld, is wat verband hou met die hoogste vorm van moraliteit, en net die Boeddhistiese geestelikes kon klere van daardie skaduwee dra.

oorwegings

  • Die eenvoud en harmonie van die Japannese kleur palet en sy verband teorie het dit gewild in die Westerse kultuur het, sowel as in die Ooste. Daar is egter beduidende verskille in betekenis (geel, byvoorbeeld, kan staan ​​vir dapperheid in Japan, terwyl dit in die Westerse kultuur dit staan ​​gewoonlik vir lafhartigheid), wat beteken dat die publiek moet in ag geneem word voordat die vertroue te sterk op die betekenis van die kleure.

    Die tradisionele Japannese kleur palet is verbreed, selfs in Japan.
Deel op sosiale netwerke:

Verwante