totsitlyred.com

Wat is die ooreenkomste tussen Gotiese & Renaissance Art?

Die Gotiese tydperk, oor die algemeen geplaas tussen die 12de en 15de eeu in Europa, is gekenmerk deur godsdienstige kuns met `n fokus op argitektuur. Die Renaissance tydperk, wat die Gotiese tydperk in die vroeë jare oorvleuel, word oor die algemeen beskou as het gestrek vanaf die laat 14de eeu tot die 17de eeu, en aansienlik uitgebrei die omvang en inhoud van kuns. Alhoewel hierdie twee tydperke het `n paar algemene kenmerke, die Gotiese en Renaissance tydperke het baie verskillende fokuspunte.

Onderwerp

  • Gotiese kuns is hoofsaaklik gefokus op Christelike godsdienstige figure en temas. Skilderye van naak of figure uit die mitologie was nie algemeen in Gotiese kuns. Renaissance kuns, al is, verleng sy onderwerp aan heidense mitologiese uitbeeldings, bly liniale of aristokrate en ander realistiese menslike tonele. Alhoewel hierdie nuwe elemente geleidelik bekendgestel is, Christelike godsdienstige simboliek en uitbeeldings was nog baie algemeen, alhoewel hulle dikwels gehumaniseerd was en het minder ideale.

    Die Limbourg broers, Gotiese skilders, was bekend vir hul verligte manuskripte.
    Die Limbourg broers, Gotiese skilders, was bekend vir hul verligte manuskripte.

wêreldbeskouing

  • Terwyl Gotiese kuns was hoofsaaklik gewyde en godsdienstige, Renaissance kuns was meer-wêreld gesentreer, met die fokus nie net op godsdienstige figure en visuele uitbeeldings van stories, maar oor kwessies soos wetenskap en eksplorasie. As gevolg van die baie wetenskaplike ontdekkings tydens die era asook verslae van nuwe wêrelde, Renaissance skilders begin om die wêreld te sien buite hul eie dorpe of lande soos waardig artistieke aandag. Baie Renaissance kunstenaars was ook wetenskaplikes en denkers. Michelangelo, `n skilder sowel as anatomis en uitvinder, is `n primêre voorbeeld van die "Renaissance Man." As gevolg van hierdie verandering in wêreldbeskouing, Renaissance kuns dikwels uitgebeeld figure soos wetenskaplikes, ontdekkingsreisigers en denkbeeldige visioene van hierdie "nuwe wêrelde" wat gebaseer is op rekeninge ontdekkingsreisigers. Renaissance kuns word dikwels genoem "humanis" omdat die menslike figuur en menslike prestasie is die fokus, eerder as om godsdiens of die goddelike.

    Michelango was nie net `n skilder, maar `n uitvinder.
    Michelango was nie net `n skilder, maar `n uitvinder.

Argitektuur en beeldhoukuns



  • Die belangrikste kunsvorm van die Gotiese era is argitektuur, spesifiek in die vorm van katedrale. Dit is betekenisvol dat die Gotiese argitektuur was hoofsaaklik gewy aan die bou van godsdienstige wonings. Gotiese argitektuur is bekend vir die gebruik van boë wat skerp opwaartse en vlieg stutmure wys, wat verwys na strukture wat hou swaar mure. Vlieg stutmure skep die elegante, vertikale opwaartse lyn van Gotiese argitektuur en voorsiening te maak vir groter vensters, wat Gotiese kunstenaars gebruik om showcase briljante gebrandskilderde vensters. Renaissance argitektuur featured meer Romaanse vorms (die bou van `n huis rondom `n binnehof, byvoorbeeld), dikwels gebaseer rondom sirkels in plaas van die vertikale, opwaartse beweging van Gotiese argitektuur. In die Renaissance, beeldhouwerk was veel belangriker as argitektuur. Beelde soos Michelangelo se Dawid het uiterste naturalisme en `n omhelsing van die naakte menslike vorm.

    vlieg stutmure
    vlieg stutmure

skildery

  • Skilderye was minder algemeen in die Gotiese era as in die Renaissance, en is oor die algemeen gevind in kerke en in verligte manuskripte (wat verwys na boeke met illustrasies). Skildery tydens die Gotiese tydperk was dikwels meer styf en minder naturalistiese as Renaissance skilder, al is dit baie meer naturalistiese as Middeleeuse kuns was. In Gotiese skilderye, is belangrike figure dikwels getoon as groter as die ander karakters in die skildery, wat `n onrealistiese skaal geskep. Skildery was `n groot deel van Renaissance kuns, en Renaissance skilderye beweeg buite net `n kerk opset. Renaissance kunstenaars geverf menslike figure in `n hoogs realistiese en naturalistiese manier. Hulle gebruik skadu en kleur, en dikwels geverf figure in hoogs gedetailleerde agtergrond instellings. Daarbenewens het die gebruik van die naakte figuur geword uiters gewilde tydens die Renaissance.

    Michelangelo`s painting of the Sistine Chapel featured many nudes.
    Michelangelo se skildery van die Sistynse Kapel te sien baie naak.
  • Foto Credit Photos.com/Photos.com/Getty Images Creatas / Creatas / Getty Images Hemera Technologies / AbleStock.com / Getty Images Jupiterimages / Photos.com / Getty Images
Deel op sosiale netwerke:

Verwante